söndag, januari 11

24kvar innan listan är komplett

Har bestämt att börja med listan på fullaste allvar när den är helt komplett.
nr 1. spara 500 varje månad - Har nu fixat kontot och begärt överföring den 28 varje månad med start i jan. Såg dessutom att jag inte fått min nya lön i december, endast det retroaktiva, så jag får mera pengar i jan. Till att spara alltså!

nr 3. Kassabok - går ganska bra, skriver ej men sparar kvitton och har i huvudet. Endast köpt två hyrfilmer på bibblan för 40kronor och betalat skuld på bibblan 25 kr och hämtat ut nyklackade läderstövlar för 120 kronor denna vecka, alltannat var mat.

4. Shoppingfri vecka - haft en övningsvecka nu, slutar idag, gick bra, se ovan. Beslutat att jag får hyra film på bibblan, gå på badhus och museum under shoppingfri period. Köpa glass i paket och ingredienser till efterätt, annars bara mat, ej godis eller annat. Köpte faktiskt en påse ekogodis igår för 20 kr, kom jag på nu, så - ett misslyckande alltså, ren glömska faktiskt, ren och ren va skulle Freud sagt? Men vi bryr oss ju inte om honom utan bara Beck.

11. Sopsortera - ja det gör jag faktiskt lite mera, plåt o plast. Men det ser gräsligt ut under diskbänken.

19. Går bra - fast det är lite kort mellan oss, då jag ju slutat att plocka upp efter andra o så.

77. Yes har anmält mig o kommit med - i grevens tid. o förhoppningsvis slår jag flera flugor...då jag anmält mig till en kurs om spetsstickning

Inga kommentarer: